اشتباهات مهلک در نصب مخزن

اشتباهات مهلک در نصب مخزن

تیم مخزن یار در این مقاله به شرح 5 اشتباه مهلک در مورد نصب مخازن پرداخته ...

1. قراردادن مخزن روی خاک و بستر نرم

خاک در اثر مجاورت رطوبت سست شده و در اثر وزن مخزن تغییر شکل می دهد . تغییر شکل خاک منجر به ورود فشار مضاعف بر یکی از پایه ها یا قسمت نشیمن مخزن می شود که در نهایت تغییر شکل و شکست مخزن را موجب می شود.

نثب مخزن

2. قرار دادن جسم خارجی زیر پایه های مخزن برای تراز نمودن یا افزایش ارتفاع مخزن

در صورتی که مخازن بر روی بستر تراز نصب نشوند شکل داده و پس از مدتی دچار شکست می گردند.   در مواقعی که بستر کار نا تراز می باشد، می بایست شالوده(فونداسیون) مناسب را برای تراز نمودن بستر ایجاد نمود، سطح شالوده باید کاملا یکدست و تراز باشد، قراردادن زایده هایی مانند آجر، سنگ یا چوب مانع از توزیع یکنواخت فشار در بستر نشیمن وزن مخزن آب می گردند که خود منجر تمرکز تنش و شکست می شود

اشتباهات نصب مخزن

3. نصب مخزن بر روی سازه فلزی ناقص

استفاده از سازه فلزی کوتاه یا بلند به عنوان بستر و نگهدارنده مخزن متداول است.  اما آنچه در این میان باید مد نظر داشت یکپارچگی و استحکام سطح زیر مخزن است همچنین بزرگتر بودن سطح نشیمن می بایست کاملا رعایت شود. عدم رعایت این وضعیت منجر به شکست مخزن می گردد. البته درصورت نصب مخزن در ارتفاع می بایست نیروی باد نیز در محاسبات سازه مد نظر قرار گیرد، خصوصا در زمان هایی که مخزن از آب خالی می شود.

4. مهار وزن لوله ورودی و خروجی با اتصالات مخزن آب

لوله  کشی و ملحقات آن خصوصا در حین کار که از آب پر می شوند وزن قابل توجهی پیدا می کنند که در صورت عدم مهار آن و تحمیل وزن آن بر اتصال متصل به مخزن موجب شکست مخزن یا نشت  آب از محل اتصال گردد.

5. عدم نصب هواکش روی مخزن

مخازن پلی اتیلنی برای کار در فشار اتمسفریک طراحی شده اند و اعمال هرگونه فشار اضافی( یا مکش) موجب تغییر شکل و شکست مخزن می گردد.  در هنگام هر گونه تغییر در سطح آب مخزن، به جهت جلوگیری از تغییر فشار هوای داخل مخزن، لوله ونت(هواکش) نصب می شود تا  تبادل هوا  به میزان کافی صورت گیرد. اندازه لوله ونت باید برابر با بزرگترین ورودی یا خروجی مخزن آب باشد.

اشتباهات مهلک

4 پاسخ به “اشتباهات مهلک در نصب مخزن”

  1. محمد حسین نجفی گفت:

    آیا میتوان از سکو برای نگهداری مخزن پلی اتیلن استفاده کنیم؟

    • مهدی مسرور گفت:

      بله, اما دقت داشته باشید که کف مخزن باید کاملا پوشیده و احاطه شده باشد و یا به بیان دیگر اندازه سکو از کف مخزن بزرگتر باشد. با این حال برای نصب دقیق پیشنهاد می کنیم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

  2. امین تلخابی گفت:

    آیا میتوانیم مخازن پلی اتیلن را دفن کنیم؟

    • مهدی مسرور گفت:

      عموماً مخازن پلی اتیلن به دو شکل ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. یا باید روی سطح زمین کار گذاشته شوند و یا قابلیت این را دارند که زیر زمین مدفون شوند که به آنها مخزن پلی اتیلن دفنی می گویند. عموما مخازن روزمینی بدنه نرم تر و نازک تری دارند، با این حال از محل نشیمن مخزن تا ۲۵ درصد از ارتفاع این مخازن میتواند زیر زمین قرار گیرد. از سوی دیگر مخازن زیرزمینی یا دفنی میتوانند کاملا زیر خاک مدفون باشند (دستورالعمل نصب مخازن پلی اتیلن دفنی هنگام خرید از مخزن یار در دسترش شما قرار میگیرد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

مخزن یار با ارائه خدمات نصب،تعمیر و فروش محصولاتی مرتبط با ذخیره سازی آب و مایعات ازقبیل مخازن پلی اتیلن، مخازن انبساط، مخازن سمپاش، وان های پلاستیکی و سایر محصولات سفارشی پلی اتیلنی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

شبکه های اجتماعی

ایــنــمــاد

© کلیه حقوق مادی و معنوی برای وبسایت مخزن یار محفوظ است | Copyrights@
طراحی و اجرا ♥ تجارت الکترونیک همراه | Beyto@