پرسش های متداول

پرسش های متداول

در این مقاله تیم مخزن یار به پرسش های متدوال کاربران درباره مخازن پلی اتیلن پرداخته است.

– آیا استحکام مخازن پلی اتیلن تک لایه از مخازن سه لایه و چند لایه کمتر است ؟

خیر. تنها تفاوت مخازن تک لایه یا بی رنگ و سه لایه یا چند لایه، وجود لایه ای آمیخته با رنگ هایی مانند رنگ مشکی در میان لایه ها است. این لایه رنگی به عنوان فیلتر نور مرئی به داخل مخزن عمل کرده تا مانع از رشد و تکثیر جلبک شود. در نتیجه استحکام مخازن بی رنگ یا تک لایه و سه لایه تفاوتی با یکدیگر ندارد.

آیا میتوانیم مخازن پلی اتیلن را دفن کنیم؟

عموماً مخازن پلی اتیلن به دو شکل ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. یا باید روی سطح زمین کار گذاشته شوند و یا قابلیت این را دارند که زیر زمین مدفون شوند که به آنها مخزن پلی اتیلن دفنی می گویند. عموما مخازن روزمینی بدنه نرم تر و نازک تری دارند، با این حال از محل نشیمن مخزن تا 25 درصد از ارتفاع این مخازن میتواند زیر زمین قرار گیرد. از سوی دیگر مخازن زیرزمینی یا دفنی میتوانند کاملا زیر خاک مدفون باشند (دستورالعمل نصب مخازن پلی اتیلن دفنی هنگام خرید از مخزن یار در دسترش شما قرار میگیرد).

اگر مخزن پلی اتیلن یخ بزند چه خواهد شد؟

اگر مادامی که مخزن نیمه پر باشد، بعید است که بر اثر یخ زدگی شکافی در آن ایجاد شود. در این صورت دیواره ها بر اثر فشار یخ فقط باد میکنند. یک مخزن تنها در سرمای مداوم و شدید چند روزه، شروع به منجمد شدن میکند. قبل از فصل سرما لوله های مخزن باید پوشیده و یا از آب خالی شوند. زیرا حجم آب کم داخل لوله ها زودتر شروع به یخ زدن خواهد کرد و می تواند موجب ترکیدگی لوله ها شود. اگر منجمد شدن مخزن برایتان یک دغدغه به حساب می آید و هنوز مخزن مورد نظرتان را تهیه نکرده اید، مخزنتان را به با رنگ خارجی مشکی سفارش دهید. چنانچه مخزن مد نظرتان را خریده اید، میتوانید مخزن خود را یه سیستم گرمایشی ( مانند انواع بخاری آکواریوم) و یا عایق مجهز کنید و یا آن را در یک اتاقک عایق بندی شده قرار دهید. نصب مخازن در اتاقک های زیرزمینی هم در تابستان آب را خنک تر نگه می دارد و هم مانع از یخ زدن مخزن در زمستان می شود.

آیا مخازن اتصالات (ورودی و خروجی) و یا لوازم جانبی هم به همراه دارند؟

به صورت پیش فرض کلیه مخازن فاقد ورودی و خروجی می باشند. به این ترتیب مخزن دقیقا مطابق سفارش شما سوراخکاری خواهد شد. در هنگام ثبت سفارش، مشتریان گرامی می توانند سایز مناسب برای ورودی و خروجی ها را به ما اعلام کرده تا تمامی اتصالات در انبار کارخانه و پیش از ارسال بر روی مخازن تعبیه شوند. همچنین لوازم جانبی اضافی برای نصب لوله ها به درخواست مشتری در اختیارشان قرار میگیرد.

وزن مخازن پلی اتیلن چقدر است ؟

عموما مخازن پلی اتیلن در مقایسه با سایر مخازن بسیار سبکتر هستند و این مزیت بسیار مهمی برای آنهاست. همیشه مخزن سنگین تر الزاما بهتر نیست. نو و دست اول بودن ماده اولیه ( عدم استفاده از مواد بازیافتی ) مساله مهمتری است هم از لحاظ بهداشت آب و هم استحکام مخزن. مخزن سنگینی که از مواد بازیافتی تولید شده باشد هم غیر بهداشتی است و هم خشک و شکننده.

آیا رشد جلبک درون مخزن میتواند مسئله ی نگران کننده ای باشد؟

توجه فرمایید جلبک ( رنگ سبز ) با رسوب مواد معلق ( تیره و آجری رنگ ) متفاوت است، جلبک پس از خزان نمودن و تجزیه توسط باکتری های بی هوازی می تواند باعث بد بو و بد طعم شدن آب شود. همچنین رشد جلبک با نفوذ هر چه بیشتر نور به داخل مخزن تسریع می شود، بنابراین با قرار دادن مخزن در جای کم نورتر و تاریکتر و یا استفاده از مخزن های سه لایه میتوان از رشد جلبک درون مخزن جلوگیری کرد.

طول عمر یک مخزن پلی اتیلنی چقدر است؟

عمر یک مخزن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن، طراحی محصول، ماده ذخیره شده در مخزن، محل قرارگیری مخزن، ثابت و یا در حرکت بودن مخزن و میزان و شدت تابش نور خورشید. دقت داشته باشید که این ها فقط تعدادی از مسائلی است که بر روی طول عمر مخزن پلی اتیلنی می توانند تاثیر بگذارند. عموما مخازن پلی اتیلن با کیفیتی که برای ذخیره آب استفاده می شوند، می توانند 10 سال و بیشتر عمر مفید داشته باشند.

آیا مخازن شما دارای مجوز بهداشتی هستند و برای ذخیره آب مناسب هستند؟

بله ، مخازن ما با رزین های مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ساخته می شوند. همه ی مخازن تولید شده که در سایت مخزن یار قرار داده شده اند قابلیت ذخیره سازی آب برای مصارف شرب و بهداشتی را داشته و دارای نشان سیب سلامت هم هستند. حتماً در هنگام خرید مخازن آب از فروشنده کد سیب سلامت را درخواست نمایید و از سایت سازمان غذا و دارو استعلام نمایید. متاسفانه برخی فروشندگان از نشان ها یا برچسب های جعلی برای فریب مشتریان استفاده می کنند.

آیا پس از مدتی تغییری در مزه ی آب ذخیره شده در مخزن آب ایجاد می شود؟

مخزن ذخیره آب شما باید حتما به لوله کشی متصل باشد تا هر از چندگاهی آب بتواند جریان داشته باشد، زیرا طعم آب ساکن به دلیل کاهش اکسیژن تغییر خواهد کرد. اگر مخزن شما به لوله کشی متصل نباشد، برای این حل این مشکل می توانید مخزن را تا نیمه از آب پر کنید و هر از چند گاهی آب داخل آن را به کمک پمپ مجددا از بالا به داخل مخزن برگردانید تا اکسیژن محلول داخل آب افزایش یابد

آیا مخازن ترک خورده یا شکسته شده با جوشکاری پلاستیک قابل تعمیر هستند؟

به طور کلی بله، می توان مخازن پلی اتیلن را از طریق جوشکاری پلی اتیلن ترمیم کرد. ولی برای این کار باید شرایطی مهیا باشد و هر نوع ترک و شکستگی را نمی توان تعمیر کرد و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

آیا میتوان از سکو برای نگهداری مخزن پلی اتیلن استفاده کنیم؟

بله, اما دقت داشته باشید که کف مخزن باید کاملا پوشیده و احاطه شده باشد و یا به بیان دیگر اندازه سکو از کف مخزن بزرگتر باشد. با این حال برای نصب دقیق پیشنهاد می کنیم با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید.

هنگام حمل و نقل و یا ارسال مخازن چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود؟

پلی اتیلن ماده ی انعطاف پذیر ولی در عین حال مستحکمی است و اگر نکات ایمنی حمل این مخازن رعایت شود، احتمال اینکه در حین جابه جایی آسیبی ببیند بسیار کم است. با این حال باید در هنگام جابه جایی نکات ایمنی را رعایت کرد. ضمن اینکه در هوای سرد باید مراقبت بیشتری در حمل مخازن صورت گیرد، زیرا پلی اتیلن در هوای سرد شکننده تر خواهد شد.

آیا نور خورشید بر کارکرد و طول عمر مخازن پلی اتیلن تاثیری می گذارد؟

بدنه مخازنی که در معرض مستقیم نور خورشید قرار دارند به مرور زمان سفت می شود و در نتیجه اگر تحت فشار زیاد قرار بگیرد، میشکند. اگر در تولید مخازن از محافظ های ضد یو وی استفاده نشده باشد و یا اینکه ناخالصی داشته باشد، فرایند سفت شدن بسیار سریعتر انجام خواهد شد. به همین دلیل است که مخازن ارزان قیمت علی رغم اعلام گارانتی های طولانی مدت، طول عمر بسیار کوتاه (حتی کمتر از یک سال) دارند ولی مخازن با کیفیت تا 15 – 20 سال بدون مشکل قابل استفاده هستند.

مخازن عرضه شده در فروشگاه مخزن یار شامل چه گارانتی هایی می شوند؟

مخازن پلی اتیلن ما از نظر ساخت و مواد درجه ی بالای کیفی برخوردار است. به همین دلیل، مخازن پلی اتیلن ذخیره آب و مواد شیمیایی، مخازن سپتیک، مخازن انبساط و وان های پلاستیکی از 60 ماه گارانتی تعویض برخوردار هستند. علاوه بر این، کلیه محصولات پلی اتیلنی دارای 120 ماه خدمات پس از فروش می باشند .توجه کنید که این گارانتی برخلاف ادعای بسیاری از تولید کنندگان و فروشندگان کاملاً واقعی بوده و فروشگاه مخزن یار تا انتهای فرایند سرویس دهی گارانتی متعهد به پیگیری برای به انجام رسیدن هر چه سریعتر تعهدات خواهد بود.

احتمالا این مقاله بسیاری از پرسش های شما در ارتباط با منبع یا مخزن آب و پلی اتیلن را پاسخ داده است ولی با این وجود اگر به پاسخ خود نرسیدید، می توانید پرسش خود را از ما بپرسید و ما در اسرع وقت به آن پاسخ خواهیم داد. پرسشنامه در انتهای این صفحه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

مخزن یار با ارائه خدمات نصب،تعمیر و فروش محصولاتی مرتبط با ذخیره سازی آب و مایعات ازقبیل مخازن پلی اتیلن، مخازن انبساط، مخازن سمپاش، وان های پلاستیکی و سایر محصولات سفارشی پلی اتیلنی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

شبکه های اجتماعی

ایــنــمــاد

© کلیه حقوق مادی و معنوی برای وبسایت مخزن یار محفوظ است | Copyrights@
طراحی و اجرا ♥ تجارت الکترونیک همراه | Beyto@