مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن

مخزن آب پلی اتیلن به نوعی از مخازن نگهداری سیالات در فشار اتمسفریک گفته می شود. عامه مردم این مخزن را به نام مخزن پلاستیکی یا همان تانکر پلاستیکی می شناسند. در گذشته تمامی مخازن نگهداری سیالات از جنس فلز ساخته می شد. برای نگهداری آب در تمامی مناطق کشور مخزن گالوانیزه خریداری می شد. با پیشرفت علم پلیمر در داخل کشور و بالا رفتن کیفیت محصولات ساخته شده از مواد پلیمری کم کم استقبال عامه مردم نیز از این دسته از محصولات بیشتر شد. مخزن پلی اتیلن یکی از محصولات پلیمری است که بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفت. به طوری که اکثر کسانی که علاقمند به خرید مخزن گالوانیزه بودند به فکر خرید مخزن پلی اتیلنی افتادند. همانطور که می دانید خریدار در هنگام خرید خود به دنبال محصولی است که به بهترین شکل ممکن نیاز خود را برطرف کند. این مخزن نیز دارای مزیت های بسیاری نسبت به مخازن فلزی بود و به همین دلیل خیلی زود جای خود را در بازار پیدا نمود. قیمت پایین تر، کیفیت بالاتر در نگهداری آب و بسیاری مزیت های دیگر موجب پیشی گرفتن مخازن پلی اتیلن از مخزن گالوانیزه شدند.

کاربرد مخازن آب پلی اتیلن ؟

در صنایع ساختمان، کشاورزی و شیمیایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات، به مخازنی نیاز است که با آنها سازگاری داشته باشد. تنها ماده سازگار با آب و مایعات مختلف، پلی اتیلن است. مخازن پلی اتیلن بیشتر برای نگهداری و ذخیره سازی آب و سیالات سازگار با پلی اتیلن تولید می شوند. همچنین از این مخزن برای ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. مخزن پلی اتیلنی که به آن مخزن پلیمری هم می گویند، به خاطر مزایای زیادی که دارد یکی از محبوب ترین تجهیزات صنعتی است که استفاده از آن در صنایع مختلف، بسیار عمومیت یافته است. مخزن پلی اتیلن در کنار مزایایی که دارد، دارای معایب و نقاط ضعفی نیز هست که با مطالعه در خصوص ساختار فیزیکی و شیمیایی اجزای تشکیل دهنده پلی اتیلن می توانیم از آنها آگاه شویم.

مزایای مخازن پلی اتیلن چیست؟

از جمله مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

یکی از مهم ترین مزایای مخازن پلی اتیلن این است که ، خرید آن آسان و همیشه در دسترس و قابل حمل و نقل آسانی نیز می باشند ، این مخازن امروزه ، به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند ؛ همچنین از لحاظ قیمت ، نسبت به مخازن دیگر که با جنس های مختلف تولید شده اند ، بسیار مناسب تر است.

مخازن پلی‌اتیلنی، قابلیت نگهداری دامنه وسیعی از مواد را دارند و می توان از این مخازن، با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان ، برای امور صنعتی و غیر صنعتی دیگر نیز استفاده کرد.

مخازن پلی‌اتیلن را ، با توجه به شکل پذیری پلی اتیلن ، می توان با طراحی مناسب برای هر گونه فضایی ، در شکل ها و مدل های مختلف تولید کرد . این مخازن وزن نسبتا کمی دارند و به خاطر همین حمل و نقلشان به آسانی انجام می شوند .

مخزن یار

مخزن آب مناسب مصارف خانگی و ویلایی

مخازن پلی اتیلن چه نقاط ضعفی دارند؟

با توجه به اینکه مخازن پلی اتیلن بسیار مقاوم هستند و نسبت به انواع دیگر مخازن ، دارای طول عمر بیشتری می باشند ، اما این مخازن نیز مانند هر محصول دیگری پس از مدتی از بین می روند ؛ مهمترین نقطه ضعف مخازن پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی ، آسیب پذیر بودن آنها در برابر ضربات شدید مکانیکی است که به یک نقطه از آن وارد می شود ، مثلا اگر یک مخزن پلی اتیلن در محیط باز قرار داشته باشد و همچنین دارای لایه محافظ در برابر یووی نباشد و یا تراکم آنتی یووی در لایه بیرونی آن کم باشد ، تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند ، در دوره زمانی چند ساله ، ترکیبات پلی اتیلنی موجود در آن را از بین ببرد ؛ در این صورت ، این مخزن از یک ماده سخت و انعطاف پذیر به یک ماده سخت و شکننده تبدیل می شود که می تواند احتمال شکستگی آن را افزایش دهد.

انواع مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن به دلیل کاربردهای مختلفی که در صنایع دارند ، در شکل ها و ابعاد گوناگون تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند . از انواع مخازن پلی اتیلن می توان به : مخازن افقی ، مخازن عمودی ، مخازن آسانرو یا کتابی ، مخازن مخروطی ، مخازن مکعبی و مخازن قیفی اشاره کرد.

قیمت مخازن پلی اتیلن

قیمت مخزن پلی اتیلن از مهم ترین عوامل در خرید و تصمیم گیری مشتریان محترم می باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد و دانستن آن برای خریدار خالی از لطف نیست.

مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت مخزن پلی اتیلن قیمت مواد اولیه مصرفی در پروسه تولید مخزن می باشد. پلی اتیلن بسته به کیفیت تولید ، گرید مواد تولیدی ، خلوص و درصد اختلاط مواد ، شرکت پتروشیمی تولید کننده آن و … دارای قیمت متفاوتی خواهد بود.

دومین پارامتر مهم نوع مخزن پلی اتیلنی از لحاظ ساختار می باشد. بدین معنی که قیمت مخزن تک جداره تک لایه پایین ترین مقدار ، مخزن تکجداره سه لایه بعد از آن و قیمت مخزن دو جداره پلی اتیلن بالاترین مقدار را در یک حجم مشخص خواهد داشت.

پس از ساختار ، حجم یا ظرفیت عامل تعین کننده بعدی در تعیین قیمت مخزن پلی اتیلن می باشد. طبیعتا هرچه حجم مخزن مورد درخواست بالاتر باشد وزن مواد مصرفی بالاتر و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود.

تجهیزات الحاقی به مخزن آب نیز برخی مواقع تعیین کننده و تاثیر گذار می باشند. ملا در مخازنی که بدلیل فشار یا دمای بالا نیاز به تسمه کشی فلزی دور مخزن می باشد ، در برخی حالات قیمت عملیات فلزی و جوشکاری از هزینه ساخت خود مخزن پلی اتلینی بالاتر خواهد رفت. همچنین نصب تجهیزاتی همچون میکسر، ساید گلاس، آبنما، دریچه های بازدید خاص و … بر روی قیمت تمام شده مخزن موثر خواهند بود.

جهت دریافت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و سایر توضیحات در خصوص قیمت و … با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مخزن یار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

مخزن یار با ارائه خدمات نصب،تعمیر و فروش محصولاتی مرتبط با ذخیره سازی آب و مایعات ازقبیل مخازن پلی اتیلن، مخازن انبساط، مخازن سمپاش، وان های پلاستیکی و سایر محصولات سفارشی پلی اتیلنی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

شبکه های اجتماعی

ایــنــمــاد

© کلیه حقوق مادی و معنوی برای وبسایت مخزن یار محفوظ است | Copyrights@
طراحی و اجرا ♥ تجارت الکترونیک همراه | Beyto@